Co szukasz ?

Jak wysokie obcasy szkodzą zdrowiu kobiet

Posted on wt., 06/08/2021 - 10:21 by Katarzyna Rozala
Jak wysokie obcasy szkodzą zdrowiu kobiet

Jak wysokie obcasy szkodzą zdrowiu kobiet?

Wysokie obcasy są uważane za ikonę mody i dodatek, który uwielbia wiele kobiet.

Większość kobiet czuje się pewniej nosząc wysokie buty, ponieważ pomagają one wyeksponować ich sylwetkę i uatrakcyjnić je.

Ale czy wiesz, że wysokie obcasy są główną przyczyną problemów ze stopami u kobiet?

Długotrwałe noszenie szpilek powoduje ucisk i uszkadza układ mięśniowo-szkieletowy kręgosłupa, kostek i stóp, znacząco wpływając na zdrowie, zdolność chodzenia, a także estetykę stóp.

Wpływ szpilek na zdrowie kobiet

Noszenie szpilek może powodować zapalenie stawów:

Regularne noszenie wysokich obcasów zwiększa nacisk na kolano i piętę, co w przypadku długotrwałego zużycia spowoduje zużycie stawu kolanowego i może uszkodzić chrząstkę powodując zapalenie stawów.

Noszenie szpilek może powodować ból stóp:

Wysokie obcasy około 7 cm, szpiczaste lub płaskie, wywierają o 30% większy nacisk na rzepkę niż buty na niskim obcasie. Drugim stawem, który jest najbardziej dotknięty, są stawy skokowe i stopy. Ze względu na ciężar ciała kładzionego na palcach, zbyt długi czas zgięcia stawu skokowego spowoduje ból.

Noszenie wysokich obcasów wpływa również na ścięgno Achillesa, czyli tylne ścięgno stopy. Kiedy przód stopy jest zgięty z powodu pięty buta, ścięgno Achillesa skurczy się. Im wyższa pięta, tym krótsze ścięgno jest ściśnięte, co prowadzi do bólu pięty.

Noszenie szpilek może powodować drętwienie stóp z powodu ucisku nerwu:

Kiedy grawitacja naciska na palce, stopy zostaną rozłożone, a nerwy uciskane pod stopami z łatwością spowodują drętwienie i bolesność stóp.

Noszenie szpilek może powodować skrzywienie i ból kręgosłupa:

Wysokie obcasy mają znaczący wpływ na układ mięśniowo-szkieletowy, zwłaszcza kręgosłup. W szczególności noszenie wysokich obcasów powoduje zmniejszenie równowagi ciała, przesuwając środek ciężkości osoby do przodu, aby uzyskać zrównoważoną postawę. Taka postawa powoduje, że biodra, kręgosłup i stawy kolanowe odbiegają od naturalnej osi fizjologicznej. Na dłuższą metę doprowadzi to do bólu pleców, ponieważ układ mięśniowy musi zbyt ciężko pracować, ból pleców, z czasem spowoduje osłabienie kręgosłupa i stawów kolanowych, szybkie starzenie się, powodujące ból, skoliozę.

Noszenie szpilek może powodować rwę kulszową:

Zmiany w kręgosłupie z jego naturalnej struktury mogą uciskać nerwy, powodując rwę kulszową – bardzo bolesny i nieprzyjemny stan, którego doświadcza wiele kobiet.

Noszenie szpilek może powodować zaburzenie miesiączki:

Kiedy nosisz wysokie obcasy, nieumyślnie utrudniasz normalne krążenie krwi w ciele. Zwłaszcza jeśli wolisz buty na cienkiej i wysokiej podeszwie, będziesz narażona na nieregularne cykle miesiączkowe, wczesną menopauzę, powstawanie torbieli, powstawanie zakrzepów krwi i możliwość poronienia.

Noszenie szpilek może powodować chorobę zwyrodnieniową stawów:

Choroba zwyrodnieniowa stawów jest najczęstszym schorzeniem, jeśli często nosisz buty na wysokich obcasach, ale choroba zwyrodnieniowa stawów nie pojawia się od razu, ale jej rozwój trwa wiele lat, powodując objawy bólu i sztywności.

Noszenie szpilek może powodować zmniejszone szanse na urodzenie dziecka:

Istnieje wiele badań, które dowiodły, że zbyt częste noszenie butów na wysokich obcasach powoduje, że kobiety odczuwają oziębłość, zmniejszają pożądanie seksualne. Powodem jest to, że wysokie obcasy źle wpływają na miednicę, wpływając i zaburzając czynność układu moczowo-płciowego. W efekcie będzie nam zimno z powodu nierównomiernego krążenia krwi w tym obszarze.

Noszenie szpilek może powodować deformacja stopy:

Podczas noszenia przez długi czas obcasów z zamkniętymi palcami stopy będą skrępowane w pozycji „skośnej”. To powoduje, że ciężar ciała przesunie się w kierunku palców, spowoduje to może obrzęk i ból w palcach.

Noszenie wysokich obcasów może również powodować nerwiaka Mortona i deformacje stóp, szczególnie na wysokich obcasach ze spiczastymi i wąskimi palcami, które ściskają tkanki wokół nerwów trzeciego i trzeciego palca.

Ciasne buty powodują również deformację, zakrzywioną na zewnątrz kości dużego palca w obszarze dużego palca, ze względu na dużą siłę uderzenia w tym obszarze. Ponadto, jeśli pasek na piętę jest ciasny, twarda skóra może powodować wybrzuszenie kości pięty znane jako deformacja Haglunda.

 

Kilka sposobów na ograniczenie złego wpływu szpilek na stawy

Wciąż znasz szkodliwe działanie butów na obcasie, ale uroda wciąż jest potrzebą w życiu? Ze względu na charakter pracy lub w niektórych przypadkach siły wyższej, noszenie butów na wysokim obcasie jest nieuniknione. Niektóre z poniższych uwag pomogą kobietom zarówno nosić wysokie obcasy, jak i zadbać o własne zdrowie. 

Czy noszenie wysokich obcasów jest szkodliwe ? Odpowiedź brzmi tak. Ale jest to również niezbędny dodatek modowy dla kobiet, więc trudno jest zrezygnować z nawyku noszenia szpilek. Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci nosić ulubione szpilki bez wpływu na stawy:

  • Nie powinnaś nosić butów na wysokim obcasie przez cały dzień pracy lub przez dłuższy czas

  • Należy wybrać buty o umiarkowanej wysokości powinny być mniejsze niż 7 cm

  • Wybierz buty, które mają odpowiedni rozmiar dla twoich stóp, ponieważ jeśli nosisz buty, które są zbyt szerokie, twoje stopy będą się bardziej przesuwać do przodu i wywierać nacisk na palce. Noszenie zbyt ciasnych butów łatwo uszkodzi ścięgna w pięcie, prowadząc do bólu i choroby zwyrodnieniowej stawów .

  • Wybierz buty wykonane z miękkich materiałów, buty z odkrytymi palcami i unikaj wąskich, spiczastych obcasów, aby zapewnić wystarczająco dużo miejsca na stopy i palce.

  • Zastosowanie bardziej miękkich wkładek do butów zapewni stopom większy komfort.

  • Podczas zdejmowania wysokich obcasów należy masować dłońmi całe podeszwy stóp, aby poprawić krążenie krwi. Moczyć stopy w ciepłej wodzie przez około 20-30 minut.

  • Zmień rutynę ćwiczeń: wybierz ćwiczenia które łagodzą nacisk na kolana, biodra i dolną część pleców podczas ćwiczeń.

 

Back to Top